Aşil Tendonu - 3

Yaklaşık 2 aylık alçı sürecinden sonra en sonunda tüm alçılardan kurtuldum. Ancak bu kadar uzun süre alçıda kalınca bacak kasları tamamen kayboluyor. Doktorların dediğine göre zayıflamanın olduğu sürenin iki katı kadar sürede eski haline gelirmiş. Bu nedenle sanırım 4 aylık bir süreye ihtıyacım var.

Bu aşamada fizik tedavi, hem tendonu mümkün olduğu kadar uzatmak hem de kasları güçlendirmek adına gerekli bir süreç. Fizik tedavi seanslarında önce 40 dakika kadar akım verilerek kaslar suni olarak çalıştırıldı. Akabinde whirlpool (girdap banyosu) ve bilek/ayak hareketleri yapıldı. En sonunda yürüme egzersizleri ile eskiye dönmeye çalışıldı.

Şu an ameliyat olalı yaklaşık 3 ay oldu. Henüz tüm hareketleri tam olarak yapamıyorum. Örneğin parmak ucunda yükselemiyorum. Bir de ilk zamanlarda bilekte şişlik ve kızarıklık oluşuyordu. Özellikle yürüdükten sonra akşam artıyordu. Alçılar çıkarıldıktan sonra öğle ve akşam buz tedavisi uygulayarak ödemi azaltmaya çalıştık.

Neticede tamamen iyileşme için 6 aylık bir süreç gerekiyor. Önemli olan morali yüksek tutup doktorun dediklerini eksiksiz olarak yapmak. Unutmayın David Beckham'ında aşil tendonu yırtıldı. Demek ki neymiş aşil tendonu yırtığı ünlülerin de başına gelen bir şeymiş :)

Son olarak, bu olaydan sonra aşil tendonu yırtığı ve kopmasıyla ilgili bir sürü yazı ve makale okudum. Makalelerde gördüm ki, yırtık alçı ile de iyileşebiliyor. Ancak tekrarlama riski ameliyata göre 10 kat kadar fazla. Alçı ile tedavi olan hastaların %20sinde yırtığın tekrarlandığı gözlenmiş. Ama şu an tekrar karar vermem gerekse, sanırım bu sefer ameliyat olmamayı tercih ederim.

Başta eşim, annem ve babam olmak üzere bu zor süreçte bana yardımcı olmaya çalışan ve çiçek gönderen herkese çok teşekkürler...

0 yorum:

Yorum Gönder

 

Design in CSS by TemplateWorld and sponsored by SmashingMagazine
Blogger Template created by Deluxe Templates